Senin, 02 Februari 2009

buku tersayang

menghilangkan smua itu tidak semudah mengupil..
eh, maav .

waktu demi waktu..
walaupun semua itu tak mudah dilupakan..

tapi, aku yakin semua itu kembali indah seperti masa masa indah yg pernah kudapatkan..
aku bahagia kalau bahagiaku itu bahagia..
walaupun akan menangis kehilangan..
akan ku simpan rapih buku ini hingga nanti..
buku ini akan selamanya dihati, walaupun memiliki masing masing jalan untuk dilalui..
aku memeluk erat buku ini hingga tertidur

bermimpi..
aku bisa melihat aku dan dia akan berbahagia.
entah mengapa,Tuhan..
aku sangat teramat sayang buku ini..
walaupun sudah begitu pudar kehadirannya untukku..
aku menghela nafas.. lalu kuberfikir,
aku tidak mengharap balas apapun untuk menyayangi buku ini..
beginilah aku..
penuh kekurangan dan mungkin diberi kelebihan yang sangat kusyukuri..

Tuhan,aku ikhlas hapuskan buku ini dari hatiku...
aku ikhlas buku ini telah memilih yang pantas memilikinya..

dan lalu kuusap wajah ini dari doa malamku...
lalu kutersenyum walaupun pipiku basah karena air mata..
aku hanya seorang manusia yang sementara hidup didunia..
akan kusyukuri ini.

Tidak ada komentar: